Torsdag

tjääna.
Åkte hem från Tomas vid nio imorse. For ganska direkt och tränade ett kortare pass på Iksu. Gick en stund på bandet och körde triceps + bröst. Har inte tränat bröst på väldigt länge och tyvärr gick de riktigt dåligt. Mest pågrund av handlederna som fortfarande inte är bra. Framförallt när jag kör bänkpress så gör det väldigt ont! Men jag får ta det försiktigt. 
 
For sedan hem och såg en film med bror innan jag åkte till Hippo för dressyrträning. Fick nämligen träna med Selymes för Lena Unneby. Alltså jag måste faktiskt skryta. Har aldrig känt att jag kunnat sitta så bra på en häst tidigare. Då hon har ganska bra sug framåt så kan jag äntligen fokusera på min sits. Det är därför jag inte klarar av sega hästar, jag tappar sitsen och styrkan direkt! Det jag måste träna på är fortfarande galoppfattningarna. Men inte att hon ska fatta galopp utan att hon ska fara på plats i fattningen och att jag inte ska slarva. Hon är ju fortfarande lite svag i galoppen vilket också gör att hon kan sparka då jag kommer åt henne. Men idag gjorde hon iprincip inga "fula"sparkar. Tror det beror på att jag satt mycket bättre och att jag hade sporren mycket längre ner. Då störde den henne inte på samma sätt. Hur som helst är jag otroligt nöjd över både mig själv och hästen. Jag måste säga att jag själv känner mig starkare än någonsin. Efter en lång tid av missöde känner jag att jag är tillbaka på banan. What doesn´t kill you makes you stronger! Nu fattas bara en egen pålle..
 



Kom ihåg mig?