Markarbete på "Hempa"

Igår hade vi som sagt markarbete och jag fick rida en ny häst vid namn Lord Wilhelm, eller Hempa som han så fint kallades. Hur som helst.. Vi började med att trava en liten "bana". En bom på varsin kortsida och två på ena långsidan. Dessa skulle man över och även lägga liten volt över varje bom. På nästa kortsida gjorde man skänkelvikning till medellinjen där tre bommar låg och sedan skänkelvikning tillbaka mot långsidan. Därefter gjorde vi detta i galopp så att de även blev studs på medellinjen. Detta gick ok. Hade lite svårt att hitta en bra takt och jag kom fram till varför sedan då det blev hinder med i bilden. Han var helt enkelt inte framme för skänkeln även om han var pigg. Så när jag sedan bad han länga galoppen hände inte så mycket. 
Det vi hoppade sedan var serpentinbågar. Vilket ni kan se nedan i klippen. Första rundan gick bra men andra rundan sprang han på lite mer. Så på hinder nummer tre kommer vi nära två gånger och jag tar om direkt för att det kändes så okontrollerat eftre hindret. Ser kanske inte alls ut så speciellt inte på andra försöket. (men jag bjuder på de klippet ändå) Men jag är inte den som bara styr utan på träning vill jag såklart ta tag i det och sista vändan tror jag att jag kom på det när tränaren sa åt mig att lyfta upp huvudet på honom mer då han gärna krullar ihop sig. 
Men han var riktigt rolig att rida och jag hoppas jag får hoppa honom nästa gång. Då tränar jag garanterat lite tempoväxlingar innan så att jag har honom bättre på plats.. för hoppningsvis!

 



Kom ihåg mig?