Om jag fick en miljon. Då och Nu

Skrivet 27 Januari 2011 när jag gjorde en "25 dagar om mig" (finns som kategori).
 
"Om jag fick en miljon.. så skulle jag gå på stan göra av med en tusenlapp eller två, jag skulle skämma bort min ponny med lite nytt och sedan ge typ 100.000 till mamma och pappa. kanske mer också. Men mest skulle jag lägga undan så att jag skulle kunna flytta till något eget så fort jag vill, ha jobb och någon att bo med. Önska att jag kunde bo själv men just nu tror jag att det är omöjligt. Är så galet jävla mörkrädd!"
 
Oj vad detta svar har förändrats på snart tre år. För det första har jag ju en annan häst och den hästen kan man inte skämma bort med så mycket mer än mat just nu... Finns helt enkelt inte så mycket att köpa i ridväg nu. Sen den där "någon" att bo med. Han finns ju nu. Tomas. Sen att vi inte överrens om hur vi vill bo just nu, det hoppas jag löser sig med tiden..
 
Sen kan jag direkt säga att jag inte skulle ge mamma och pappa 100.000kr rakt av. Jag har på senaste tiden velat ge något som betyder mer än bara pengar. I form av dyrare presenter som jag så gärna velat ge men inte ens i närheten haft råd med. Tänker inte skriva mer om det för jag hoppas ju fortfarande på att något kan bli verklighet. Iallfall nån del av det.
 
Men om jag fick en miljon idag så skulle jag sätta mig ner med mamma och pappa och prata om livet jag inte vill prata om. Det som just nu får mig att vilja skrika. För jag vill ju så gärna köpa en häst. Men köper jag en häst så förflyttar jag ju mitt vuxenliv några år framåt. Då skulle det troligtvis dröja ännu länge innan jag kan flytta hemifrån. Fast om jag fick ett fastjobb i samband med en miljonkronor så skulle chansen för att både köpa häst och flytta hemifrån snart, vara betydligt större. Såklart. Det är helt enkelt dom två sakerna jag vill ha pengar till just nu. En häst och en lägenhet. Behöver dock mer än en miljon för detta... Hatar pengar..
 
Sen har det ju faktiskt hänt jätte mycket med mig och tanken på att bo själv. Nu vill jag ju bo själv. Även om jag har pojkvän så skulle jag kunna tänka mig att bo själv ett tag innan jag flyttar ihop med honom. För att lära mig att ta ansvar över mig själv. De trodde jag aldrig om mig själv för inte så länge sedan. 
 
 



Kom ihåg mig?