En typisk tisdag,

Tänkte bjuda på ett inlägg som aldrig blev publicerat. Mina tisdagar innan jul var jätte jobbiga. Jag hade alltid huvudvärk och det var en otroligt lång dag som sedan avslutades med hoppträning. Nk lektionen var så jäkla dryga också. Så känns inte tisdagar längre. Solen gör ju sitt också såklart. Skoldagarna börjar bli kortare, schemat har färre lektioner och snart är det inget kvar längre. Men just då, då var dagarna bara så jäkla mörka. Inte lika stressfyllda som nu, bara så otroligt mörka! Jag gillar inte vintern och såhär kände jag då.
 
 
Jag kliver upp. Går till badrummet för att kolla mig i spegeln samt fryser. Suckar och vill helst ta mig mig långkalsonger, mjukisbyxor, tjocksockar, tjockatröjor och mössa. Men det blir jeans och ett linne istället.. Sedan gör jag något kul med håret, typ hästsvans eller lite hårspray ungefär. Därefter brottas jag med mina hemska ögonbryn och kladdar på lite mascara. Gör sedan iordning en frukost som tar ca 20min att göra och ca 2 sekunder att äta upp. Får ont i magen. Borstar tänderna. Packar ihop väskan innan jag tar bussen till skolan
 
Väl på skolan har jag småföretagande, idrott, nk, lunch, nk igen(då kommer huvudvärk om den inte fanns där redan på morgonen), evig religionlektion innan projektarbetstid.. Man får inte glömma att jag taggar hoppträningen under hela denna tid också samtidigt som jag undrar hur jag ska orka prestera. När jag tillslut tagit mig hem stoppar jag i mig något innan jag tar på mig den där tjocktröjan. Väntar på middag och när middagen väl är kommen så vill jag helst äta hela kvällen och det känns genast jobbigt att fara ut till stallet. Men så tar man sig upp från stolen, byter om och åker iväg på hoppträning. Då kommer suget efter ridningen tillbaka. Hoppträningen ångrar man aldrig såklart. Lärorikt och roligt! Efteråt luktar man svett och häst, ingen bra kombo. Tillslut, vid halv elva, kommer man hem och då hoppar jag in i duschen, suckar igen över att jag måste torka mitt hår som tar miljoner minuter att torka, innan jag sedan däckar i sängen..
 
Därför vet jag att Tisdagen är lång men när den väl är över så går onsdagen jätte fort och man hinner knappt blinka så är det helg. Men det känns faktiskt som att det alltid är tisdag!
 



Kom ihåg mig?