hoppträningen igår

Idag tänker jag lägga ut alla fyra klipp som mamma filmade igår. Då får ni se de två övningarna vi gjorde innan vi satte ihop det till en liten bana! Som sagt lyckades jag på någon vänster ta fel träns igår och fick hoppa med fel bett. Jag provade hoppa honom med tredelat i början av vår tid och det blev endast kaos. Han lyssnade inte för fem öre och vi fick aldrig bra språng. Men de är ju lite mer än ett år sedan så jag kanske borde ha fattat att det skulle gå bättre nu när jag känner honom mycket bättre sedan dess. Så idag funkade de alltså helt ok, man får bara vara ännu mer tydlig med halvhalterna. Får tillbaka honom snabbare på gagset så jag föredrar ju att inte hoppa med tredelat igen! Men alla övningar gick rätt bra. Så sedan när vi satte ihop de till en liten bana så stannade han på sista hindret. Det syns väldigt tydligt att när jag skulle sätta tillbaka honom glömde jag att använda benen, så han trodde väl att banan var slut och ville stanna av helt. Istället får jag trycka på och då "jagas" han lite mot hindret. Vilket gav resultatet i att det blev flamsigt mot och han stannade. Gjorde om och gjorde rätt. Här får ni se allt i rätt ordning!
 



Kom ihåg mig?