två år sedan.

Det var den 18 Maj 2011. Jag var på skolan då mamma åkte med Mio till vetrinären. Jag hade väntat mig samma vanliga. Han kommer få vila några veckor och sedan är vi tillbaka. Jag minns att jag och några klasskompisar var på väg till matsalen då samtalet kom. Det var mamma. Hon grät. Jag fattade inte. Hon berättade och jag föll ihop. Mitt på skolan hittade jag första bästa stol för att sätta mig och alla tårarna bara rann. Mio hade fått sin sista chans. Det var ingen idé längre... 
 
Den 21 maj 2011 minns jag så väl! Jag och min familj skulle på bröllop då låten nedan spelades.. Jag började gråta som aldrig förr. Mitt i kyrkan. Inte som dom andra, för att allt var så fint. Nej, för att "Utan dina andetag" fick mig att inse att jag snart aldrig mer skulle få känna hans andetag.. Datumet på denna dag är också lätt att minnas för det är även den dagen som jag blev tillsammans med Tomas. Utan honom den här perioden.. Ja han dök upp precis i rätt tid för att få vardagen att kännas lite lättare.
 
Den 20 Juni 2011.. Jag for till stallet och borstade Mio. Visste inte ens varför. Jag satte upp på honom en sista gång. Tomas var där. Mamma och pappa också såklart. Jag kramade honom en sista gång innan jag föll ihop igen. Mamma och pappa tog ner honom. Jag och Tomas satte oss i bilen. Jag lyssnade inte efter smällen. Jag vägade lyssna. Jag bara grät! - Värsta dagen i mitt liv.
 
Idag är det alltså två år sedan som Mio lämnade vårt stall, vår värld. Ängeln fick ett par vingar. Han springer på dom gröna ängarna i himlen och slipper allt som heter smärta. Han har det bra där. Det var bäst så för hans skull. Men saknaden är oändlig. Mitt första ponny, första kärlek. Ponnyn med ett hjärta av guld. Snällare går inte att finna. Han fick mig att inse hur mycket man kan älska ett djur. Att även djur kan ställa upp och finnas där. Precis som en vän. Fast i en mjukare och mer tystlåten form. Mio min Mio, du är saknar och älskar av mig och så många andra. 
 
  
 

Och nu gråter jag... <3

<3

Älskade Mio <3




Kom ihåg mig?