Drömma får man göra!

Sedan jag gick ut skolan så har mina tankar ändrats. Tidigare har jag varit fast besluten om att en häst räcker. Men nu är jag stensäker på att jag verkligen vill ha en till häst. Raspen säger samma sak. Han vill ha en kompis som får åka i samma transport för att åka på träningar och tävlingar! Den nya hästen ska vara i samma storlek som Raspen. En Valack såklart. Lite hetare än Raspen och ett par år yngre. Gärna ca 9 år och hoppat 120-130. Den ska vara lika go och glad som Raspen men lite bekvämare att sitta på barbacka. Sedan ska den vara gratis....
 
Det jobbiga är att jag verkligen är såå himla sugen men min ekonomi bara skrattar åt mig! Jag har inte ens råd att kunna betala för hela Raspen själv.. Fan att man ska ha ett sådant dyrt intresse. Någon som vill sponsra..?
 
 
Denna bild togs på Raspen igår efter att vi fotat (dom bilderna kommer senare) och han efter att mamma svampat av honom. Sen vill jag även bekräfta hur otroligt tacksam jag är över att få ha denna underbara häst. Den är alltså mina föräldrar jag har att tacka!! Men tyvärr drömmer man ju alltid om mer. Tragiskt men sant. Tänker inte ljuga!

En häst behöver inte vara dyr att köpa. Marre köpte jag för 1000 kr. Ett köp som jag absolut inte ångrat en sekund. Men då har jag utbildat honom själv å inte haft så höga tävlingsambitioner utan att mest tävla för att se om träningen gett resultat å att Marre skulle få visa upp sig (vilket han ÄLSKAR).
Men sen kostar ju en häst rätt mkt att bara äga.
Här blir de Marre å Mallan ett bra dag framöver. SEn får vi se om de blir en b-ponny å en ny häst till mig så att stallet blir fullt igen. Nu ska Marre få all uppmärksamhet!




Kom ihåg mig?