De går framåt!

 
For ut och sprang vid nio ikväll. Skulle dock ha väntat en halvtimma till då jag fanimig höll på att få upp den äckliga middagen jag åt.. (Kommer aldrig kunna äta korv och makkisar igen..) Men trotts detta så fick jag nytt pb! Sedan jag började springa igen har jag sprungit exakt sju gånger. Första gången 3km och sedan 5-7km /gång. Jag har dock alltid tagit det lugnt och satsat på att orka springa den biten istället. Sist jag sprang insåg jag hur dålig tid jag verkligen hade, jämfört med vad jag sprang på i höstas då jag var mer igång. Därför bestämde jag mig då för att nästa gång, som blev idag, ska jag satsa på en bra tid på 5km. Sagt och gjort. Trodde jag skulle svimma eller kräkas i slutet och då fick även sista km sämst tid. Fast det ser jag som ett tecken på att jag tog ut mig det jag kunde! Det slutade med att min snitt hastighet var hela 50sek snabbare per km, i genomsnitt! Det var faktistk riktigt otippat. Hade gissat på 20-30sek/km men jag hade visst fel! Dock var denna tid en bra bit från målet men jag känner mig mer motiverad än någonsin. Känns fruktansvärt bra nu och nästa gång går det bättre, det är jag säker på!
 
Nu väntar sängen. Det ska bli fantastiskt skönt, speciellt efter denna kvällsjogg!



Kom ihåg mig?