Hoppträning

Känns i ryggen nu att jag precis haft första hoppträningen med lite mer hoppning på väldigt länge. Jag lär väl ha träningsvärk imorgon! Hoppade lite olika övningar innan vi satte ihop allt till en mindre bana. Banan började med en en oxer med en bom före och två galoppsprång där emellan. Snett igenom till ett räcke - linje på sex galoppsprång och sedan en båge, eller dogleg(?) som det tydligen kallas. Raspen kändes rätt bra idag. Inte lika pigg som sist utan sådär lagom att det flöt på hyfsat enkelt. Vi började föresten att trava lite bommar och rida volter och där var han lite seg men det blir ändå bättre och bättre! Sedan hoppade vi igenom två delar av banan som vi sedan satte ihop. Lagomt lång och lagom höjd då det som sagt var första gången jag hoppade på riktigt sedan innan jul. Roligt var det iallafall och jag är väldigt nöjd!
 
Något jag just nu ska träna på är min sits över hindret. Jag viker upp min häl istället för att vå ett bra tramp i stigbygeln och följer inte med som jag ska över hindret när det blir lite höjd (typ 90 och uppåt). Så det är något jag ska kämpa för att få till väldigt snart. Typ nu helst!
 



Kom ihåg mig?