Hoppträning med Raspen

 
I uppvärmningen fick jag den här frustrerande känslan då han inte tar ut svängarna och skjuter ut väster bogen exakt hela tiden. Han han inte ens gå rakt utan far åt vänster hela tiden.. Något som funkar bättre när han är mer framme för skänkeln men ändå är något vi måste jobba hårt för att få bort. Det är nog hans stora svaghet! 
 
Hur som helst började vi med att hoppa fram lågt och utan stigbyglar, lär kännas extra i benen imorgon! Sedan tog vi stigbyglarna och hoppade lite på en kombination på två galoppsprång. Han kändes helt okej under denna tid men när vi skulle hoppa banan hörde jag nästan den rätta knappen klicka till. Han var fint framme för skänkeln! Dock fick vi ett stopp på tredje hindret då han ibland tror (när han är i sina pigga dagar) att han kan göra allt själv. Så han drog bara på och jag fick inte till en halvhalt. Tog om från börjar och då kändes det mycket bättre och även i svängarna tyckte jag att han hade ett helt perfekt tempo, precis de tempot jag vill ha i nuläget! Tog dock om sista kombinationen igen för att han inte skulle få rusa emot den lite själv som han gjorde innan. Då satt även de som en smäck! Älskar denna känsla.. Helt underbart!
 
Ni får se klipp imorgon. Nu måste jag sova. Känns som att en förkyldning är påväg och det vore ärligtalat vidrigt jobbigt. Har ingen större lust med det!
 
 

Va roligt att du själv märker skillnaden. Kommer att bli super för er med tiden :)Ska bli roligt att få följa er nu under detta år. Lycka till....

Så här på bild ser det ut som att din väst och Raspens schabrak matchar varandra =0)

Svar: haha jaa jag håller med!:) Schabraket ser orange ut!
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?