Raspen just nu....

Igår innan träningen så upptäckte jag att Raspen var lite varmare i ett ben. Men jag gick ändå in till träningen och började rida fram. Redan i skritten kändes det och när jag började trava sa jag ganska snabbt till mamma och Johanna att det kändes fel och bad dem kolla. Jag hade rätt, tyvärr.. en liten hälta fram.. Den kan vara pågrund av skon han tappade, att han skulle vara öm. Det chansen är dock liten eftersom att jag kunde rida igår utan problem. Vi tror att det beror på hans busande i hagen.. igen! Nu snurrar tankarna kring 1. måste vi minska hagen eller 2. sänka kraft fodret? Inget av dem känns speciellt lockande faktiskt.. Men så är iallafall läget. Förhoppnigsvis är det en liten vrickning och de räcker men några dagars vila. Men det räcker för att de ska kännas tungt. Ni får hjälpa oss att hålla tummarna att det inte är värre än så helt enkelt.
 
Kan ju, lite passande, visa klippet från förra vintern. Han är alltså lite annan i hagen än på ridbanan..
Sen kanske ni också förstår varför vi inte vill minska hagen speciellt mycket. 

Ska du inte öka hagen och ändra foderstaten istället? :)




Kom ihåg mig?