Vi har travat idag!!

 
Jajjemen! Idag var det dags för första traven. Första gången på 13 veckor.. Inga långa streckor utan mer skritt. Red ca 20-25 minuter totalt och det blev nog rätt lagomt tror jag. Han kändes pigg och glad. Han tyckte nog att det var minst lika kul att få trava igen som jag. Men ännu mer längtar vi till galoppen!
 
Nu däremot ska jag sova. Imorgon blir det tidigare än vanligt då han ska hinna motioneras och sedan äta sin frukost innan hovslagaren kommer klockan nio. Men det blir bra! Förövrigt är det andra gången i rad som vi kan vänta hela sju veckor mellan gångerna som hovslagarn måste verka hovarna. Hans hovar har blivit mycket bättre (peppar,peppar!!!!..). Om det beror på medlet vi börjat med för ett tag sedan eller att han vilat, vet jag inte. Kanske en kombination av det förresten. Hoppas det får vara minst lika bra i fortsättningen!
 



Kom ihåg mig?