Spänd häst i dimman.

 
Skyndade mig iväg till stallet. Tog in hästen och gjorde en snabb borstning för att hinna ut före mörkret. Hade som vanligt planerat ridpasset från början till slut, men idag blev det inte alls som jag tänkt mig. Jag han precis börja trava fram så började dimman komma utöver det stora åkern jag red på. Strax därefter fick Raspen syn på en häst. Det var visst inte bara jag som red sent ikväll. Men Raspen verkade inte förstå att det var en häst utan blåste upp sig och började trampa på stället som om det var en björn eller något.. Försökte få honom att tänka på annat men det gick inte! Efter en stund började andra saker också vara läskiga så jag gav upp! Finns ingen mening att rida honom när han spänner sig sådär. Även om han inte gör något dumt så att det blir läskigt för mig, så blir ju ingen nytta av passet (som alltid går ut på att få honom mjuk och låg i formen). Han är ju redan så kort i sina gårarter nu och de sista jag vill är att han ska stå och trippa. Så jag avslutade passet efter totalt 25 minuter.. Jag som skulle galoppera idag ju... Tur att det kommer fler chanser!



Kom ihåg mig?