Onsdag

 
Förrutom att gratta mamma imorse så började dagen med ett bröst-triceps och axelpass. Hade dock inte riktigt orken för att trycka det lilla extra men man får ju ha sånna dagar också! For sedan till stallet och red Raspen. Idag kändes han rätt mjuk och stadig hela passet. Tror det var den positiva effekten av att mamma tömkörde igår! Red ca 30 minuter. For sedan hem för lunch innan jag rullade iväg till Mickels. Red "The black stallion", aka George, idag igen. I måndags låg bommarna väldigt lågt så idag höjde vi liite till och hoppade även sista språnget på ca 70cm. Men det vi gjorde idag var att vi la upp en "bana" med fyra hinder. Nivet, långsida-snett igenom-långsida-snett igenom! Det svåra är fortfarande att snabbt bryta av till trav för att fatta ny galopp men då blir det lätt springit av mitt slarv och jag får lägga en volt. Men idag bytte han faktiskt galopp två gånger över hindret och då fick vi riktigt bra flyt! 

Ja inte visste jag att hästen hade så pass mycket "hopp" i sej...tack Elin för att du hjälpt både mej och George att inse det <3

Svar: Tack själv Camilla. Det är så otroligt roligt att lärorikt att få hjälpa! <3
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?