Hoppträningen igår med Chamonix!

Igår hoppade jag som sagt Chamonix. Har ju bara hoppat henne en gång förr och då på väldigt små hinder. Då upplevde jag att hon bara stack iväg mot hinder och tog tag i det själv. Kan ha berott på värmen för så kändes hon inte igår. Däremot måste jag rida henne i ett tempo som för mig känns för fort men från backen gör det inte det. Hon har nämligen en väldigt kort och studsig galopp tillskillnad från Raspen. Efter att vi hoppat fram lite så hoppade vi först tre hinder på följd. Rakt fram, snett igenom, rakt fram ungefär(som klippet nedan)! Man kände att hon snabbt lärde sig var hon skulle och ville svänga själv så man fick passa sig lite! Därefter hoppade vi en bana på fem hinder. Fick hela tiden tänka på att det skulle kännas som att det gick för fort för att han henne i en bra galopp. Då hoppar hon mycket bättre. Men sen är det mest mot första och andra hindet jag måste driva på för sedan går det mest snabbare och snabbare! Tillskillnad mot Raspen måste jag även rida henne med lite lättare sits. Då annars blir jag helt enkelt för bromsande. Men det var iallafall helt galet roligt att hoppa och nu kändes väldigt bra inför tävlingen. Ska som sagt bara hoppa 90cm men det kommer bli kanoners!
 
Bjuder på ett filmklipp från början av träningen. 



Kom ihåg mig?