Fredag

Kom hem från Tomas klockan sju imorse. Benen kändes trötta men löpning stod på schemat och löpning blev det. Men jag fick bokstavlingen släpa benen på 5km rundan. Inte okej! Jag som verkigen gillar principen med att springa innan frukosten... Men det är inte alls min starka sida! Åt iallafall frukost sedan innan jag for och handlade. Handla är roligt men inte när man fyller tre icapåsar och ska ta cykeln hem. Men det gick det med! När jag kom hem var jag jätte trött.. Så jag bestämde mig för att testa ta en power nap innan pass nummer två på Iksu. Så jag somnade i tjugo minuten innan jag hällde i mig en celsius och åt en riskaka. Fick superkrafter från ovan och prommade vidare till Iksu för att slakta biceps och framförallt ryggen! Gick riktigt bra. Tränade ca en timme och gick sedan hem för att äta lunch och byta om till ridkläderna. Idag tömkörde jag Raspen på åkern och det gick faktiskt lätt som en plätt. Inga styrproblem alls! Nu är nästa steg att få honom att jobba bättre, framförallt i traven. Provade även longera en jätte liten stund. Detta för att han skulle få trava lite mer. Men gjorde detta på en stor volt! Allt detta med pessoaloungen. Han lyssnar faktiskt riktigt bra på hjälperna när man ska longera, vilket är roligt! Fast nu jämför jag ju med Mio som mest stod som ett fån vid longering.. haha! 
 
Lovade mig själv att inte visa en helkropps bild såhär på Raspen. Men ni vet ju redan allt och detta är ju en del av det. Så nu visar jag.. så här ser han ut nu och jag bara gråter när jag tänker på det. Tur att han inte tappat allt fett också. Mager är han inte men totalt omusklad! (tyvärr är bilden dessutom bättre en verkligheten)
 
 
 
 



Kom ihåg mig?