Längtar ihjäl mig

 
Igår fick jag lite panik då jag ringde Olles och fick höra att biljetterna till studentskivan var slut och hon visste inte om dom skulle få in fler biljetter. Som tur var så fick jag tag på en iallfall, idag. Idag när det är exakt två månader kvar. 61 dagar. Enorm lättnat faktiskt! Ska bli så himla roligt, så jäkla skönt samtidigt som de ändå känns lite tomt. När man jobbar är man ju inte med kompisar på samma sätt. Men tänk själva dagen. Själva studenten då man förhoppningsvis kommer känna att det tillslut var vart allt slit i skolan. Att efter alla 12 år i skolan, få slippa plugga ett tag. Sen om man fortsätter på universitetet sedan får man väl se. Men en lång paus ska det bli och jag längtar så jag spricker. Till sommaren och till att inte känna dessa borden till att plugga.. Två månader kvar!

Åh vad jag är avundsjuk, själv har man inte ens börjat gymnasiet än...

Svar: Men gymnasiet är faktiskt mycket roligare än högstadiet Agnes. Det är ett rätt stort steg och jag har aldrig tyckt att det varit tråkigt. det är bara nu i slutet som det är lite väl mycket att tänka på. Men som sagt, du har faktiskt något att se framemot. Skolan har sina fördelar också! :)
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?