Måndag

Ja hörrni, något speciellt har jag ju inte att säga. Förrutom att det såg bara bra ut för min tränare, Johanna, att rida Raspen igår. Känns att hon nu ännu bättre förstår vad jag menar med allt vi har svårt för tillsammans. Så något vi kan konstatera är att när man fått honom att verkligen ta skänkeln så tar det låång tid innan han lossar i kroppen iallfall för då när man vill använda benen till att böja kroppen så springer han iväg. Jäkligt klurigt. Men ibland går det bättre och ibland sämre, så är det ju. Nu taggar jag åter igen hoppträning imorgon och då skiter jag i var han har huvudet bara han kan tagga till lite! Förresten fick jag prova Johannas häst Gastro också. Jäklar  vilken fin häst. Kändes så otroligt välriden och mycket enklare. Dessutom kunde man mest tänka i huvudet om man ville trava eller kanske göra halv. Han lyssnade så himla bra. 
 

Tips! Om hästen springer iväg för skänkeln som du skrev försök att hålla tillbaks honom med överskänkeln (dvs "kläm" med lår/ljumskar + sitt emot med rumpan + magen), då kan du bromsa utan att dra i tyglarna och ändå forma runt underskänkeln (dvs knä och neråt). Hoppas du förstår nåt av denna kommentar haha :)

Svar: Åh tack för tipset. Ska tänka på det nästa gång! :)
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?