hoppträningen igår.

Hoppträningen gick mycket bättre igår än förra veckan. Han var bättre framme. Vi hoppade även denna gång en liten bana på inte så hög nivå så fick man bestämma sen om man ville höja osv. Första rundan kändes halvbra. Mamma filmade första rundan så jag tänker visa den, hon filmade ändå inte andra... Rundan visar väldigt tydligt att han hela tiden testar mig. "Behöver jag fortfarande galoppera på" är det som om han frågar. Ni kommer se de super tydligt efter kombinationen tills när vi rider upp mot tredje hindret. Så därför gäller det att ALLTID vara beredd, vilket jag inte alltid är och i det här fallet skulle jag varit mycket snabbare även om det löste sig bra. Men det som kändes bra igår att var att jag inte behövde galoppera på så mycket fortare för han var inte lika seg. Det gäller bara att fortsätta hålla ihop honom, vara mjuk och aldrig tappa galoppen. Studvis kan han suga tag och tagga till själv men ibland är det som att han kollar av att jag var med. Hoppade sedan en runda till och då behövde jag inte alls vara på honom som i första rundan. Sedan behöver jag träna på linjer fortfarande. Lära mig att rida rätt mot andra. 
 
 



Kom ihåg mig?