hoppträningen igår

Igår på träningen kändes han skit seg när började rida.. Sedan red vi fram över två sockerbitshinder som stod i varsitt hörn, blev ca 4-5 galoppsprång emellan beroende på hur man tog ut vägen. Då kände jag att han började piggana till lite iallfall. Sedan hoppade vi en bana två gånger. Lite lägre första gången. Första varvet flöt på hur enkelt som helst och jag var i chock. När jag sedan tog om det fick jag jobba lite mer men fortfarande kom jag runt utan stopp och tvek. Oj så glad! Det var mycket svängar men rakt mot hindret. Ni ser på filmen sen. Rider inte speciellt snyggt men just nu måste jag rida såhär. Ja förrutom att jag måste sänka handen.. Driva på mycket i svängarna för han tappar super mycket galopp och sedan bara sitta och vänta, forstätta driva och hoppa! 
 

Vet inte hur jag ska formulera detta nu och jag känner inte dig irl men måste bara säga att jag är impad av ditt sätt när det gäller ridningen! Du är ödmjuk och vet vad du kan och inte osv! De flesta hästmänniskorna är så kaxiga och går det dåligt skyller dom ifrån sig på annat, inte sällan på hästen, men så gör inte du - du vet vad du ska träna på och gör allt för att bli bättre! :D Synd inte fler hästfolk tänkte som du! Detta vart väldigt luddigt men hoppas du förstår nåt av det iaf! Keep up the good work!




Kom ihåg mig?