Emmaträning dag 2

Idag byggde vi på med lite från igår. Raspen kändes tröttare idag även om han kändes kanon fin under uppvärmningen så tog han inte skänkeln lika bra. Men mjuk var han! Det klart, jag var trött sen igår också. Men vi satte ihop allt till en bana på tio hinder. Jag hoppade banan sist och kom inte igåg ordentligt när jag skulle köra. Så på första hindret fanns ingen enegi så vi började med att stanna där. Sedan hoppade han ettan och tvåan. Trean kom efter kortsidan och han tog inte alls skänkeln och han blev lång mot det och kunde inte riktigt hoppa av, stopp igen. Men sedan kom vi igång bättre. Hoppade trean, linje till fyran. Därefter räcke till oxer på båge innan vi hoppade andra långsidan. oxer, fyra galoppsprång till oxer, ett galoppsprång till räcke och sedan en till båge. Fick dock ett sjukt onödigt stopp igen på sista. Då kunde han faktiskt ha hoppat! Men trots detta är jag riktigt nöjd. Det har varit sjukt roligt och mycket givande. Längtar redan tills nästa gång som blir i slutet av november.
 
 



Kom ihåg mig?