Emmaträning dag 1

Är helt slut i kroppen efter första dagens träning. Vi började med att jobba igång hästarna ordentligt i trav och galopp. Ställa utåt/inåt öppna/sluta, öka/minska både på rakt spår men mest på stor volt.,Tycker att Raspen jobbade på riktigt bra där. Sedan red vi en åtta på över två bommar och då kändes det helt ok fast kanske inte heelt följsam. Efter det hoppade vi lite studs och travhoppade innan vi satte ihop det till en liten bana. Jag är super nöjd med honom. Dock förvirrade jag till det när vi satte ihop allt. Jag lät honom bli lite för lång mot studsen och sedan när vi skulle vända snett igenom till en oxer med fem galoppsprång på båge till oxer ville jag, återigen, försöka se avståden alldelens för mycket vilket gjorde att vi stoppade på det och fick ta om. Men som sagt. Jag är ändå super nöjd. Imorgon blir det riktig banhoppning, vilket ska bli superkul! Ska nog ta och sova på ett tag, är jätte trött hela jag och imorgon börjar träningen nio.
 
Bjuder på en kort snutt, mycket mer än så blev det inte filmat. 

duktiga ni är:))




Kom ihåg mig?