träning!

 
Ville som sagt träna på det där med att få en jämn, bra, galopp men framför allt att verkligen få igenom honom i svängarna. Så exakt det tränade vi idag. Två hinder räckte för ett ordentligt svettpass. Redan i uppvärmningen fick jag tänkte på ställa inåt/utåt, flytta rumpan, små volter i volten osv.. Sedan red jag en stor åttvolt med dessa två hinder. Plus en volt på varje kortsida. Sedan hoppade vi utan volten och där efter lite omhoppningssväng men allt forfarande på låg höjd. Men helt sjukt vad jobbigt det blev, för oss båda. Vi har ändå legat på latsidan hela det här året känns det som. Men nu när jag börjar ställa krav märker man att han faktiskt inte orkar hela vägen, det blir lite obalanserat och han vill små kasta på huvudet och falla ut. Jag fick själv träna mycket på att vara stadig i handen och det gav ett riktigt bra reslutat. Det var verkligen ett otroligt nyttigt pass för oss båda. Men roligt var det. Nu ska jag sova, är slut i hela kroppen. Tycker synd om de stackarna som satt brevid mig på mötet efter träningen..



Kom ihåg mig?