Träning för Emma Emanuelsson, dag 2

Idag gjorde vi lite som igår. Att vi byggde på med mer och mer hela tiden. Lite bryta av till trav mellan och sedan öka/minska galopp. Tillslut blev det en liten bana. Så det var kanske inte riktigt bana då det var olika höjder, bommar mitt i, avbrott till trav, studs osv. Ni får se helt enkelt.
 
Jag är iallafall kanon nöjd! Han lyssnade super bra hela tiden och jag la honom inte alltid perfekt men han hoppade ändå. Har fått mycke beröm av Emma. Det jag ska träna på är som vanligt att vara aktiv med benen men så sa hon också "De har hänt massor sedan sist, det är som att polletten trillat ner".. Känns otroligt kul då jag verkligen känner så själv också!

Liten kommentar. Till första kommer vi inte igång. Vi hoppade sist av alla så vi skrittade ganska länge innan. Sen den blåa oxern, efter serien, kommer vi stort över och jag hinner inte komma tillbaks till ridning till andra hindret, därav en volt. Ser kanske inte super fint ut men ni vet den där känslan av att man klarar något man inte gjort tidigare - det är grymt!



Kom ihåg mig?