Träning för Emma Emanuelsson, dag 1

Vi började med att värma upp genom öppnor och super små serpentiner. Då jag säger super små så menar jag att vi gjorde de runt hinder och det var alltså studs, riktigt svårt allt hålla igån Raspen och vända på så små marginaler men det blev bättre för varje gång. Vi la sedan på galopp och hoppade lite små hinder. Därefter hoppade vi lite utan stigbyglar och sedan en serie som ni kommer få se. Vi lade sedan ihop allt till en liten bana.
 
Raspen var ibörjan av passet väldigt tråkig. Han var stel och höll huvudet högt med ett starkt tag om bettet. Men det blev bättre och bättre, efter ett tag var han rätt fin. Mot hinder var han egentligen inte så seg det var mer det vanliga att inte stirra sig blind på avståndet och hålla igång galoppen. Mycket bra övningar och super lärorikt. Ser framemot lite banhoppning (som det brukar vara) imorgon. Skulle gissa på att det kommer vara som idag, svårt men väldigt roligt!
 
Här är iallfall ett klipp från det att vi satte ihop allt vi gjort. Efter att jag hoppat det blåa hindret (som vi river) så ska vi släppa stigbyglarna och rida de tre små innan vi tar till baka stigbyglarna och hoppar sista, som jag igen kom tokigt på. Men så där lång anridning är svårt, man hinner hinner tyvär ångra sig flera gånger innan man tar beslut.
 



Kom ihåg mig?