hoppträningen igår

Alltså vilken häst jag hade igår!
Trodde han skulle ha träningsvärk från dressyren i Söndag men icket. Han tyckte allt var buskul! Vi började hoppa fram på ett räcke och en oxer. Redan där behövde jag bara sitta och vänta på hindret. Till och med en litet glädjeskutt efter ett hinder. Vi satte ihop detta sedan så att vi red det som en åtta. Det stod koner så att vi skulle rida åttan ett steg mindre för varje varv. Även det tyckte han var buskul och jag fick mest tänka på vägen, yttertygeln för att hålla honom i balans och hålla ihop honom. Åh det var så kul att han var så glad! Det såg säkert inte super snyggt då detta inte är vad jag är vad vid och jag rider tyvärr slarvigare när jag tänker omhoppning. Men ändå kändes det skit bra! Så nöjd!
 
Vi slutade med att hoppa lite lågt för kontroll. Det var två räcken med ett galoppsprång sedan avbrott till trav och travhoppa på båge, därefter galopp på två nya små räcken. Han lyssnade väldigt bra men vi behöver träna mycket på bågen/volten. han följer fortfarande inte med i svängarna så mycket. Men vi tog om bara volten sedan och fick till det hyffsat!
 
Sedan var det ju super kul att jag glömde kameran just då.. fan!
 



Kom ihåg mig?