hoppträningen igår

Är så exalterat på projektarbetet (snart 100 likes förresten, bara på knappt en dag) nu så jag glömmer att fokusera på allt annat och jag glömde nästan bort att berätta om hoppträningen igår. Det blev mycket markarbete och super bra övningar. Vi började i trav med bommar och volter innan vi la in galopp med studs och lite eget arbete. Han var ju inte taggad på det och tyckte det var både jobbigt och tråkigt. Hur får jag honom taggad på det undrar jag? Men det som var bra var att det han gjorde gjorde han med kraft. Speciellt det lilla hindret på volt (i galoppen), han tog i och satte bakbenen under sig istället för att flamsa över. Så det är bra! Sedan red vi en linje. kom in i trav med travbom före räcke, landa i galopp med fem/sex galoppsprång till oxer. när det var lågt red jag på sex första varvet men sedan på fem. Där kändes han klockren och sista varvet kom vi till och med nära till sista för att han tog ut steget liite för mycket och det är inte varje dag. Ni ska få se det klippet.
 
Ni får ett litet klipp från travarbetet och ett från sista gången på linjen. 
Jag är förresten alltid mottaglig för kritik osv så kommentera gärna!
 



Kom ihåg mig?