Måndag

Igår kom farmor och farfar hit och åt middag. Efter det åkte jag med Tomas ut till Ersboda och lämnade några grejer innan vi for hem och sov. Jag sov verkligen hela morgonen medan han klev upp tidigt för jobb. Men när jag, där vid tio, tog mig upp. Så for jag ut till stallet och sadlade Raspen. Kändes super att rida igen efter en vecka. Känns som evigheter. Han bråkade lite i början men sedan skärpte han sig och var snäll resten av vägen. Vi skrittade ca 45 minuter. Mest långa tyglar. När jag kortade så började jag direkt göra mycket öppna/sluta och skänkelvikningar (då han ändå redan var framme för skänkeln sedan bråket". Så han lossade rätt fort i skritten och kändes väldigt fin hela vägen hem. Gör nog samma vända imorgon och ser denna vecka som en igångsättnings vecka, även om han fått en super kort vila. Han fick stå inne efter ridturen så jag for hem nån timme innan jag tog världens powerwalk tillbaka till stallet for att släppa ut honom och sedan lika snabbt hem. Det känns i rumpmusklerna nu kan jag säga! Anledningen till att han fick stå inne är för att jag tycker det känns mer rätt då det är så varmt ute, plus att då får hans mage vila lite från allt gräs några timmar!
 
Tog ett helt gäng bilder men jag såg sedan hur ner drogad han såg ut tack vare solen.
 



Kom ihåg mig?