hemmatävling

Bilden är tagen av Jenny Nyström Welam
Ord kan inte beskriva hur trött jag är i huvudet och kroppen och jag har ändå bara ridit två klasser på två dagar. Beundrar de som rider två-tre hästar i samma klass, sinnes! Hur som helst. Igår var det katastrof. När jag red fram kände jag att han var rätt seg men jag fick fram honom mot slutet men sa ändå till min tränare "idag måste jag verkligen vara på honom". Men när jag kommer ut på banan försvinner allt. Eller jag vet verkligen inte vad. Vi stoppar två hela gånger på första hindret. Så lång tid tog det innan jag kom igång och tog mig sedan runt grunden. Jag var verkligen inte bra bra humör igår kan jag säga. Men idag hade jag lite mer horn. Redan när jag satte mig upp kände jag att han var mycket piggare. Så jag höll det uppe hela tiden. Grunden gick super bra men sedan kom vi super stort och konstigt över nian, första i omhoppningen, så när vi landade satt jag framför sadeln och hängde på halsen. Tro det eller ej men jag lyckades räta upp mig och då stannade han som tur var. Satte till mig och då skulle jag nog, som mamma sa, ha andats några sekunder till men jag fortsatte. Tian klarade vi men sedan vart de soppatorsk. Stopp på elvan och sedan stopp på tretton och då lyckades mina spaghettiben inte hålla mig kvar så jag satte mig på hindret.
Men jag är jätte jätte nöjd ändå och jag skrattade åt mig själv när jag gick ut från banan och kunde knappt andas för att jag var så anfådd, jobbigaste rundan någonsin. Har bestämt mig för att jag måste tävla så lågt och så mycket som möjligt. Därför ska jag anmäla mig till tävlingen i Lycksele om två veckor. 95-100cm på lördagen. Redan suuuper taggad!!



Kom ihåg mig?