Lördag

Ligger äntligen i sängen efter en lååång dag/kväll på hippo. Två klasser tog typ fyra timmar, om inte mera! Nu är det dags att sova innan jag ska upp igen.

Tänkte säga en annan sak innan. Det där jag skrev om att jag skulle minsann ta spöet i handen och visa vem som bestämmer. Jag hoppas verkligen ingen tror något illa om mig. Kan säga att jag tog med mig ett spö när jag skulle rida idag. Han gjorde exakt samma sak som sist och då bokstavligen petade jag honom med spöet, det var det jag vågade. Han kände inget utan fortsatte. Efter det kom en tår för att jag inte vill behöva använda spöet med krafft. Så kom tanken, det som Emma sa att jag skulle göra. För det Raspen gör är att han snurrar och vill fara hem. Idag fick han faan snurra. Han fick alltså snurra tills jag kände att han var less och sedan gick han fram. Kändes så himla mycket snällare! Han fick ju göra det han ville tills han inte ville det längre. Kom mig till fotbollsplanen, red igenom honom med ett leende och känner mig nu peppad på imorgon. Finaste hästen min!! Brukar ibland säga till mamma "tror jag ska köpa ett nytt ridspö, mitt är så gammalt" då frågar hon bara "varför ska du göra det, du använder det ju aldrig?

http://bbbaby.blogg.se/2011/october/in-och-buda.html

IN OCH BUDA ELLER KONTAKTA MIG SÅ FIXAR VI DE DIREKT! :)




Kom ihåg mig?