Torsdag

Hade ju hoppträning igår och det gick överlag väldigt bra! Vi började med att hoppa i trav på ett räcke med bom före. Det gjorde han jätte bra. Har inte gjort det sedan vi hade Mio så jag ville lätt bara driva på istället för att hålla ihop men det löste vi snabbt. Sedan hoppade vi en linje på fyra hinder. två galoppsprång mellan första, ett mellan andra och två mellan dom sista. Det tycker jag gick väldigt bra. Även om vi nån gång kom in lite dåligt så kunde vi lösa det!

Sedan skulle vi komma från spåret och hoppa en oxer som kom väldigt snabbt ur sväng, båge till räcke och tre galoppsprång till oxer. Det jag börjar med att göra är att komma in dåligt mot första och han hoppar av så tidigt att han inte når över. Vet inte riktigt vad som hände men han som snubblade över bakbommen och jag flög rätt ner i backen. Det gick nog bättre för honom med sedan var han något skeptisk och inte lika ärlig mot hinder. Så vi avslutade lågt för känslans skull. Kan dock lova att jag har ont i kroppen idag..

Glömde kameran hemma..
 



Kom ihåg mig?