hoppträning.

Gick rätt bra ikväll. Började med att hoppa på en båge med två oxrar, orelaterat. Hoppade från väldigt lågt till ca en meter. Sedan hoppade vi en kombination, räcke - oxer, på två galoppsprång. Av någon anledning kom vi tokigt in hela tiden, han fick ta ett extra till första och sedan stor galoppera emellan för att få in två språng till oxern. Jag började fundera på felet. Det räckte med att göra om vägen så gick det bra.

Jag hade ju även sagt till Johanna (tränare) att jag velat hoppa den stora grinden för att jag själv inte gillar den. Gick bara bra det också. En väldigt klok person sa att "med min häst finns det inget som heter titthinder. jag hoppar nästan bara grindar,vattenmattor osv". Det var så himla enkelt sagt. Varför ska vi kalla det för titt-hinder. Om vi själva vänjer oss och alltid hoppar "läskiga" hinder, så blir det ju en del av vanliga hinder. Aja nog om det. Hoppade sedan en kortare bana som också gick väldigt bra. Utom mot en oxer så vi kom fel. Vanligt vis mesar jag då och han stannar. Men denna gång tog han ett rejält hopp!

Nej, nu måste jag ladda om mina batterier och tagga för skola imorgon.. YIPPI!
Tänkte bara bjuda på ett kortklipp från början av träningen då vi hoppar grinden.

Anmäl dig gärna till dagens länk tävling om du inte redan har gjort det:D utser tre vinnare imorgon!

http://liborius.blogg.se/2011/march/dagens-lank-tavling-8.html#comment




Kom ihåg mig?