Dressyrträning

Det är så synd att lektionerna är så korta.. Vi har 45minuter och då ska vi ju skritta fram i början och skritta av i slutet. Grejen med Mio och många andra hästar. Är att dom 45 minuterna blir nästan som uppvärmning för inte förrän i slutet (nu ska jag bara prata för mio) så släpper det till. Ska se om jag kan ta med mig snodd till honom och värma upp lite innan passet nästa gång. Känns så tråkigt att vi ska vara uppe i himlen när det är markarbete.. Ah ni kanske fattar? Men sedan vet jag ju också att det kan gå bättre vissa dagar, men denna var en skit dag!

Såg väl ungefär ut såhär.. haha! det är bara att akta sig för hans "orkar inte dressyr så jag biter fast i bettet och springer med huvudet upp i luften - kast"

Våra dressyrlektioner på måndagar är också 45 minuter,

men vi får gå in tidigare, en kvart - tjugo min och rida igenom dem i alla gångarter så vi kan börja direkt.

Har inte ni möjlighet att göra det? Om ni har, fråga om ni får gå in tidigare!




Kom ihåg mig?