DAG 25 - Något ni inte visste



När jag gick i sjuan - åttan låtsades jag röka.. jag munblossade andras cigg. Det var ju as ballt! Det slutade dock ganska snabbt! Idag är jag glad att jag gjorde så för nu vet jag varför just jag INTE röker. Man luktar så himla äckligt, folk som lever på studiebidrag får skrapa fram dom där 50 kronorna i slutet av månaden, och varför ta en risk när det ändå smakar äckligt? Jag tror, mamma och pappa, att ni ska vara glada över att jag "bara" äter choklad. Kan ni vara glada över att jag inte röker istället med tanke på att mer än hälften av mina kompisar gör det, och kompisar ni vet att jag älskar er ändå! Jag är stolt över att jag har bestämt mig för att inte falla in dit!

En annan roligsak, som jag bara måste berätta, fast vissa vet. Det är att för något år sedan hittade mamma och pappa en spritflaska som jag skulle ha samma kväll. Dom blev inte glada alls.. Den stod ett tag i deras skåp tills en midsommar då jag inte fick tag på dricka. Så jag bytte ut innehållet på sjuan mot vatten.. hehe! Den sommaren trodde dom att dom bjöd sina kompisar på alkoholhaltiga drinkar, men icket. Ett bra tag senare hade dom mindre än hälften av sjuan kvar och jag kunde fan inte låta bli att skratta. Jag var bara tvungen att, vid matbordet, ta fram flaskan och halsa spriten vattnet.. Dom blev ganska tomma på ord och jag fortsatte skratta..

Superbra av dig att inte röka. (jag gör det själv och det är svårt att sluta om man inte är motiverad). Haha fan vad klockrent med spritflaskan.. att halsa... hahaha jag skrattar som en tok här bakom datorn haha




Kom ihåg mig?