Hoppträning

Detta bör inte läsas av ointresserade, för jag själv vet knappt hur jag menar!?

Tog en extra hopplektion ikväll eftersom att våran blev inställd i söndags. vi började med att hoppa 6 hinder som stod sick sack .. okej, eftersom att jag har tråkigt så ritade jag en bild.. haha! Klaga inte nu!



De svarta ska vara hinder.. de rosa är hur vi började att hoppa de hela. Det som var svårt var att man fick göra jätte små volter och vända snabbt, annars stod en vägg i vägen. Sedan hoppade vi allt rakt igenom. Inte så lätte det heller kan jag tala om. Men när Mio fattade vad han skulle göra så tog vi oss enkelt genom.

Vi avslutade sedan med en linje på tre hinder. 5 galoppsprång normalt men vi skulle rida på 4. Chockad som jag var så gick Mio som en klocka. pigg å glad som helst så var det inga problemas. Eller okej nu ska jag inte ljuga. Första vändan slarvade jag själv och han var tvungen att trampa om.

Mamma glömde bort hur man tog upp kameran ur jackfickan tyvärr.. Nu blir det sängen för mig. Tur att jag börjar tio i morgon.

Ni har inget ledig stallplats i stallet där du har Mio? ;)

Verkar som en jätte rolig övning, den måste testas med G, men om några år ;-)Kram :-)




Kom ihåg mig?