Från bikini till mössa och vantar..

Nu är jag hemma igen tråkigt nog.. Jag menar såklart inte att jag inte vill träffa alla kompisar ( å mio såklart) igen. Men shiiit vad jag saknar Turkiet.

Vi kom hem i går kväll och då hade jag inte riktigt tid med någon dator. Alla väskor skulle packas upp och mellan det for jag och mamma förbi och pussade på Mio och for sedan och handlade lite åt det tomma kylskåpet. Efter det kunde jag inte tänka på annat än en skön säng, för det var det ända som fattades borta i Side. Våran säng var hård.. Men det var verkligen inget att deppa över, för jag sov ju ändå hela nätterna och sedan var dagarna och kvällarna total lyckade. Varje dag såg istortsätt likadana ut, Klev upp och åt frukost, for till stranden ( solning och bad. Det var så varmt att det inte gick att sola så länge innan man var tvungen att hoppa i havet igen), Sedan åkte vi tillbaka till hotellet och solade lite vid poolarna innan man var trött och gick till hotellrummet och duschade å sedan chillade på hotellrummet en timma eller två. Sedan satte man igång och gjorde sig iordning innan vi (sa jag att jag var där med hela släkten, på pappas sida?) gick och åt god mat på olika resturanger.

I Måndags for vi med en buss till Manavgat och hoppade på en båt och for på havet. Vi stannade efter kanske en timma och där, om man ville, fick man hoppa från båten eller åka en rutchkhana ner i det klar blåa vattnet. Efter det så fortsatte vi med båten tillbaka, men stannade vid en strand där det på ena sidan var iskallt och på andra sidan varmt. Inte så lockande med kall vatten inte, utan vi hoppade ner i det varma vattnet där det var tvär djupt och lagomt roliga vågor. På tal om vågor så blåste det en del på Tisdagen och då blev det också massa vågor. Det var dock bara skönt för det var ändå så himla varmt att sola ändå. Den kvällen blev också den varmaste. Man nästan svettades sent på kvällen fast man hade lite kläder! 
Hur som helst så forsatte båten sedan tillbaka där vi började och där fick vi hoppa på bussen igen och åka till ett vattenfall. Vattenfallet var inte lika coolt som det låter, det var ett litet och inte alls så kul att se. Men det var skit det samma för sedan fortsatta bussen till en marknad Där man såg alla ungdommar hur dom klädde sig och vissa med skoluniform. Det går inte riktigt att förklara men det var faktiskt kul att åka till Manavgat och se en mer riktig del av Turkiet och inte bara en "turist stad".

Hur som helst så hade jag det skit bra och önskade att man kunde ha fått stanna några dagar till. Det var faktist riktigt hemskt att komma tillbaka till kalla Umeå med minus grader..


Jag tog inte så mycket bilder med min kamera. Men därimot med mammas kamera, men dom bilderna kommer senare. Medan får ni se några som jag har just nu.



Köpte denna t-shirt på marknaden. Köpte även ett par jätte oäkta, vita, converse.
Fler bilder kommer troligtvis i morgomn.

Nu ska jag plugga SO.. har prov nästa fredag och jag har knappt börjar plugga på instuderingsfrågorna.. Back to the real life..

Oh, det måste ha varit jätte skönt att vara på semester!




Kom ihåg mig?