Hästkunskap

Jag måste nu tipsa er häst itresserade om en lite kul grej. Ridsportsförbundet har en ny grej på deras hemsida som heter "Hästkunskap". Där kan man läsa och lära sig mer om hästen och hästens beteende, foder,skötsel och att hålla sin häst frisk. Man kan även spela spel. Det finns t ex att man ska sätta ut antingen muskler, skelett eller andra delar på hästen. Sedan kan man även svara på olika frågor om hästen,hagen, stallet osv.
Man lär sig alltså en massa nytt om hästar som kan vara bra och veta.

Men det fanns ett spel till. Men jag varnar er spela inte memory! Jag provade igår och hur jag än vred och vände så fick jag samma två bitar hela tiden som behövde byta plats men jag fattade inte hur.. Det slutade med att jag var på sjukt dåligt humör och somnade.










Kom ihåg mig?