Afasi & Filthy - Natten till idag

Jag hatar ju egentligen sån här musik, men det här är faktiskt bra!



Den långa arbetsveckan närmar sig sitt slut å
dom kommer fira fredagskvällen med en utgång
i vanlig ordning med kamraterna
men idag och imorgon kommer aldrig vara samma sak
ovisheten är medvis ökande spänningen
löningen är här tryggheten bland höga förväntningar
å få fylla upp den måntaliga fyllans kvot
med förhoppningen att träffa sig en ny person
hålla tummarna att det kommer slå gnistor snart
shit va bra, någon för kvällen eller en livskamrat
några vet att några mitt i stan har fetast fest
där dom kan spåra och där lika barn kan leka bäst
hon ger sig djävulen på att göra det för kung och fosterhem
hela världen och slippa smärtan där skorna klämmer
å känna sig glad för sin trygghet, vännerna har en om ryggen.

Taggad ut i fingerspetsen, laddad med en rinna cox
alla från den inre kretsen, ingen risk att tina bort
den kalla kärleken är här och den gör livet gott
tills vi hittat nån som får hjärtesmärtan att brinna opp
finns ändå dagligen så mycket som kan skada oss
ett snedsteg ut i gatan och helvetet har brakat loss
det är dags att lämna kvällens första anhalt
och plötsligt kommer den obligatoriska splittringen
som bara nån timme tidigare var en liten vision om att gänget ska va samlat.
hon drar till största klubben med den längsta kön
först in på muggen sen till baren och sänker en öl.
hon ser hur någon dyker upp ur ögonvrån och försöker få kontakt
hon är tillmötesgående, kanske ger hon kärleken en andra chans
polarna är någon annanstans.

Timmarna springer i väg, den närmar sig två tiden
dom är båda två i sin bubbla mitt i folkvimlet
han föreslår att dom beslutar sig för att gå hem
och för henne mot utgången mot vakten med dörren på glänt
vinden viner och biter i deras kinder men
ingenting är isigare än singel livet vintertid
så lite kosta vad de kosta vill dom har bestämt sig för
vems utav hemmen dom ska ta sig en droska till
Väl framme står hon och krånglar med nycklarna i låset
han trycker sig mot henne,
för många händer på för många ställen för mycket för snabbt,
hon känner att, nått inte stämmer och för lite har blitt sagt
dörren säger pang och dom ligger på golvet i hallen
han sliter i hennes kläder och hon skriker förgäves
men i vanlig ordning finns det ingen som kan höra det
å om några timmar e de lördagkväll.

svar:

oekj, jag sk plugga :o

SVAR: Jag vet faktiskt inte... Inget planerat så.

Själv då?(:

värkligen ;)

S'

Okej, inte mycket ska hoppa in i duschen snart :)

hahajapp! ;D

sv; hihi :* är du med nån då? :)

svar:

står i båda mina två senaste inlägg, tyska!

jaha oj! men hur gammal är du?:)

Svar: Absolut :)

S'

yesbox! :)

A.F

Mja inte så snyggt när alla ahre ;)

sv: hehe yes, hade du en bra måndag? :)

ja:) va händer idag då? skola`? :)

RE: härligt :) jag kom precis hem från sjukgymnasten så jag ska nog ta och fixa något att äta tror jag :)

hihii okej. förlåt för lite segt svar. har nt orkat svara på kommentarerna för ens nu.. hehe ;p



hur har din tisdag vart? =)<3

sv: bra :D

jodå de funkar, själv? =)

jodå de funkar, själv? =)

Ha en mysig tisdagskväll nu vännen(:

nej emn d ufår ju tycka den e fin om du vill ;D

S'

bara bra, lite trött kanske.

självdå ? :)




Kom ihåg mig?