första maj.

Asså visst får man luras första maj? typ majmaj måne jag kan lura dig till skåne.. elr ngt
Aja, Kom just ut ur en kall dusch. Idag är det sjukt varmt och jag och Johanna låg och solade nån timma efter att vi hade ridit, så jag har bränt mig lite i ansiktet. Så kall vatten var grymt skönt!

Går kvällen var rätt lyckad!. Åt jätte god middag hos Johanna. Det var pommes och kyckling, låter lite tråkigt men det var lyyx med annat gott till osv. Amanda fick öppna paket och vi grattade henne tills jag och Johanna sedan drog oss ut vid åtta - halv nio nånting. Vi cyklade då till grubbe och tittade lite på en brasa och träffade lite kompisar. Men där var det bara typ barn familjer och inget annat roligt folk, så vi drog till skolan i stället där många andra höll hus. Det blev riktigt kallt och vi frös så det var bara att hålla värmen. Strax efter tio for jag Johanna och två andra kompisar och tog in hästarna. Tom och Jerry var hyfsat galna. Det var två eller tre braser där nere nära deras hage och det hade förmodligen varit mycket folk där. Men Mio var lugn. Han står ju mer på gården och där är det inga folk som kan vara, eller iaf inte får vara. Mörkt var det där nere också, huvva!. Men sedan gick vi iaf tillbaka till allt folk och fortsatte snacka, springa, flumma osv. 
Johanna sov över här inatt, vi somnade dock så fort vi kom i säng. Man riktigt längtade till att lägga sig under täcket och slippa frysa! 

Så vid tio-elva i morse klev vi upp och åt lunch och for sedan iväg cyklandes i det fina vädret!. Vi red barbacka. Barfota och med upp rullade ridbyxor och linne o inte frös jag ett dugg, såå härligt! Vi ska tydligen grilla ikväll igen och den här gången ska vi äta ute. Världens bästa Johanna äter här och sedan blir det att fara ut och vara med folket igen. 
Nu ska jag gå ut och sätta på mig lite andra kläder och kanske sminka mig lite, sedan kommer nog Johanna hoppas jag. Lägger in lite stekiga bilder från igår. Det blev inga bilder från kvällen. Johanna tog några från stallet idag osåå, men dom får ni se sedan när jag har fått dom.

Pusss.
      

           Amanda
till vänster, jag,  Johanna till höger.




Kom ihåg mig?