20 Feb

Slutade klockan tolv idag. suuper skönt.
No provet gick inte bra alls. men skitsamma från och med nu ska jag skärpa mig! Aja iaf så for jag sedan till stallet och träffade Johanna. Vi for och red vid älven och sedan när vi red så skulle jag ta kort på johanna men när jag tittar bak på henne så har hon ramlat av? Då hade Tom det cpt stegrat sig så högt att johanna åkte längst ryggen ner och landade på fötterna. Lyckat? nej. För Tom stack hem.. Jag fick lov att hoppa av för det ända Mio tänkte på just då var att springa efter så både jag och Johanna fick hålla fast han samtidigt som jag ringde en i stallet och sa att Tom förmodligen kommer i fullgalopp hem.  Så efter ett tag lugnade Mio ner sig och jag kunde hoppa upp igen. Så fortsatte vi att gå hem.

Sedan träffade vi en tjej med en hund..
- Ursäkta är det eran häst som är lös?
- Ja..
- Okej! Han for ditåt mot ett hus ( /stall lr vad hon nu sa..)
- Amen vad bra då är han påväg hem! :)

Tjejen med hunden vände sedan och gick efter oss.
Så gick det en bit till så ringde Anna från stallet och berättade att hon tagit fast Tom och ställt in honom.
Så jag berättade det för Johanna också (vilket tjejen borde ha hört..) Men så när vi kom en bit från stallet så säger hon med hunden.
- Ja dit for han!,
och då sa jag snällt att, jo vi vet. Vi ringde en tjej från stallet och sa att hon skulle ta fast han osv..
Och då blev hon jätte förbannad och sa att hon tydligen hade gått för att visa oss vägen till dit han for och blablabla..?
Och jaa jag vet inte riktigt vad vi svarade. Men sur blev hon. Vi hade ju ingenaning om att hon visade oss vägen tillbaka. menmen så kan det gå.. 

Ikväll så har jag varit hos Johanna och bara tagit det lugnt med fruktsallad,ben&jerrys cola och Lets dance. Alltid lika mysigt och trevligt att prata med henne och hennes mamma om allt.
Johanna har även satt ihop en film på hästarna, lägger upp den snart.!  Ha en jätte bra helg.

Pusss.




Kom ihåg mig?