Är min häst rädd för Luciatåg?

For ut och red med Mio idag och allt var helt som vanligt. For och skrittade en bra bit innan jag stannade på fotbollsplan och började trava och galoppera lite. Sedan kom ett luciatåg gående en bit ifrån, å ja Mio brydde sig inte så mycket till en början. Men när dom kom bakom en skog vart dom tydligen jätte läskiga. Är iof inte säker på att det var det han blev rädd för. Men han tittade åt det hållet medans han trippade och spände sig. Verkligen inte likt honom men det tog nästan tio minuter för honom att sluta trava runt. Jag satt ändå bara lugnt och försökte få honom att tänka på annat men ändå trippade han, stannade till, fortsatte trippa, flåsa, trippa. Tillslut så kunde han slappna av mer och han började lyssna mer på mig. Men han var fortfarande inte sig själv. Mörkt klädda människor med hundar var läskiga, traktorer osv. Kanske fick han för sig något som satt kvar. Det var ju rätt ljust när jag red och mycket ljud och saker som hände runt om kring. Men jag vet inte. Blev bara förvånad, det var bara inte "vanliga" Mio.

Nu ska jag hämta en pepparkaka, om ni ville veta.
Ikväll blir det Idolfinalen! Hejar såklart på Erik, det har jag gjort sedan han sökte in med 18 and life.
Han är så gryyyyymt bra!!




Kom ihåg mig?